Історія появи валізи на колесах

Здається, що валіза на колесах була завжди. Сьогодні без цього дорожнього аксесуара не можна уявити жодну подорож літаком, потягом або колісним транспортом. Безліч виробників у всьому світі пропонують різні моделі як розміру XL, так і таких, що входять до категорії «ручна поклажа». Однак, так було не завжди, і ще якихось 200 років тому люди не користувалися звичайними валізами, не кажучи вже про пристрої на коліщатках. Отож як з'явився цей незамінний супутник мандрівника, і хто став «винуватцем» його створення? Давайте розбиратися.

Що було до валіз?

Валіза на колесах

З часів великого переселення народів переїзди з місця на місце стали буденною справою для людини. Якщо спочатку люди переїжджали в пошуках кращих умов життя, то пізніше стали буденними військові походи з завоюваннями і захопленням здобичі. І тільки відносно нещодавно поїздки стали для людства розвагою (звичайно, не можна списувати з рахунків і ділові відрядження). Але з якою б метою не подорожувала людина, її головною проблемою було розміщення багажу. Першими предками сучасних валіз були:

  • м'які сумки і бурдюки з тканини або шкіри;
  • кошики;
  • скрині;
  • вузли та торбинки.

Мабуть, саме скриню можна назвати прабатьком валізи, але таку махину можна перевозити тільки на візках, тому ближче до середини XIX століття люди стали замислюватися про більш зручний дорожній аксесуар. Його винахідником став Луї Віттон, чиє ім'я з тих пір гриміло на весь світ. Головною перевагою валізи перед м'якими сумками стала можливість ставити їх одну на одну. При цьому вони були набагато компактніше скринь і могли відкриватися збоку. А що було далі, це зовсім інша історія.

Як з'явилися валізи на колесах?

За однією з версій, першу «скриню» на коліщатках було винайдено пілотом літака, який змайстрував його для себе і членів екіпажу. Це не зовсім так, вірніше зовсім не так, адже придумати валізу прийшло в голову зовсім не пілотові, а одному з членів правління компанії з виготовлення сумок - Бернарду Садоу. Сталось це у 1970 році (так-так, до цього люди тягали багаж в руках), коли Садоу повертався разом з сім'єю з Аруби. Чи то він вирішив заощадити на вантажнику, чи то місця на візку з багажем не залишилося, але Бернарду довелося самостійно тягнути дві валізи. Удома він згвинтив з шафи чотири коліщатка і прикрутив їх до валізи, додавши збоку м'яку лямку, за яку передбачалося тягнути аксесуар. З цим винаходом він і відправився за отриманням офіційного патенту, який був виданий у 1972 році.

Але це не історія про «довго і щасливо», адже винахід Садоу не прижився. Люди просто не розуміли, навіщо їм котити валізу з дому до таксі, а з таксі до автобусу або потягу(подорожі літаками тоді тільки входили в моду). Згодом винахідник удосконалить модель, замінивши лямку на висувну ручку, але принцип використання буде все тим же: чотири колеса під величезною валізою, яку можна перекочувати тільки на рівній дорозі.

Історія успіху валізи на колесах або 15 років потому

З моменту отримання Бернардом Садоу першого патенту пройшло вже 15 років, але «багаж на колесах» все ще не пішов у маси. Тоді за справу взявся діючий пілот однієї з американських авіакомпаній Роберт Плат. Він прикріпив до своєї валізки два невеликих колеса і ручку-телескопічку. У його винаходу було кілька відмінностей від дітища Садоу:

  • невеликі габарити багажу;
  • більш зручна ручка;
  • тільки два колеса.

Остання відмінність зіграла ключову роль, адже таку валізу котити набагато зручніше. Однак модернізація чотириколісних моделей також дозволила їм користуватися попитом. Після того як Плат змайстрував валізи для своїх колег, він відчув запах великих грошей. Пілот кинув авіацію, запатентував свій винахід і заснував власну компанію з виробництва валіз для пілотів, ділових людей і звичайних мандрівників, яка принесла йому величезний прибуток. З тих пір валіза на колесах стала невід'ємною частиною практично будь-якої поїздки.

Сучасні тенденції

Сучасні виробники пропонують покупцям безліч видів валіз на будь-який випадок. Наприклад, в асортименті бренду Samsonite можна знайти вироби різних розмірів, які виготовлені з різних матеріалів. Вони можуть бути універсальними або виготовлені в чоловічій чи жіночій колекціях, а також призначатися для дітей. Якщо говорити про матеріали, то найбільшу популярність здобули такі валізи на колесах:

  • Пластикові - практичний і досить недорогий варіант. Для виробництва використовується як полікарбонат, так і пластик ABS. Також в якості сировини часто використовується поліпропілен. Перевагою пластикових валіз можна назвати їх легкість і невибагливість у догляді. Також вони випускаються у великій кількості кольорів і стилів, що дозволить підібрати дорожній аксесуар під будь-який образ.
  • Тканинні - вироби з тканини стали справжньою знахідкою для мандрівників. Вони також випускаються в різних варіантах, в тому числі з двома і чотирма колесами. Також існують моделі з парними колесами, які відрізняються більшою маневреністю. Не варто думати, що тканина є ознакою бюджетної валізи. Наприклад, серія Samsonite Integra по праву входить в лінійку елітних аксесуарів.
  • Алюмінієві - багаж з алюмінію славиться своєю міцністю, при цьому він дещо обмежений в колірній палітрі. Зате такі вироби неймовірно важко розкрити, що робить їх надійним захистом для ваших речей.

Ось ви і дізналися, як з'явилася перша валіза на колесах, і який шлях їй довелося пройти від непотрібної дрібниці до світового бестселера!

Кешбек зараховується у вигляді бонусів на рахунок учасника програми лояльності:

  1. Активний через 14 днів після начислення.
  2. Баланс можна перевірити в особистому кабінеті у розділі «Загальна інформація»
  3. Накопиченими бонусами можливо оплатити до 50% вартості наступної покупки.